poniedziałek, 10 września 2012

W polu i w zagrodzie ;-))


 Witajcie kochani!
Wróciło jeszcze lato. Dobrze! 
W "domu i w obejściu" pracy huk i zatrzęsienie. Sezon "słoikowy" w pełni, półki w piwnicy powoli zapełniają się dżemami, sokami i przecierami. Pomidory, maliny, winogrona, cukinie, dynie..... oj sporo tego. Zostały mi jeszcze do zerwania białe winogrona, są o wiele słodsze od tych czerwonych to może nadadzą się na dżemik (ale takie dżemik-cudo jak na Rodos to to z nich na pewno nie wyjdzie, niestety). 
W ogrodzie też praca wre. Ogarnęłam już haosik związany z naszą ponad dwumiesięczna nieobecnością. Teraz myślę już o przyszłym roku, a więc ruszam z nowymi bylinami no i cebulkami. Na parę ciekawych roślinek natrafiłam w ostatnim numerze "Magnolii". Szybkie zakupy przez internet i już po kilku dniach zaczynają się zjeżdżać kurierzy z (ciężkimi!!) pakunkami.
No nie wiem jak to się dzieje ale jakoś zawsze wybieram rośliny kwitnące na różowo, fioletowo, lub niebiesko???? Ciekawe ;-) 
 Dotarła do mnie już pierwsza paczka z roślinami, a w niej Ostrogowiec, Czyściec Wielokwiatowy i Rozchodnik "Purple Emperor" o cudnych bordowych liściach. Czekam jeszcze na paczkę z sadzonkami Liriope (fioletowe i białe). Oj bardzo jestem tej roślinki ciekawa, na zdjęciach prezentuje się cudnie - gęste kępy długich liści i podobne trochę do szafirków kwiaty. Postanowiłam obsadzić tym Liriope bardzo problematyczny dla mnie skrawek ogrodu, i mam nadzieje że sobie poradzi.... Niestety posiadanie starych/wielkich drzew w ogrodzie ma swoje minusy. A my takich drzew trochę mamy to i muszę z tymi minusami walczyć. W naszym ogrodzie szumią jawory, wieeeelkie jawory.... a pod jaworami pusto :-( nic tam rosnąć nie chce bo cień i sucho trochę. A ciężko do takiego miejsca rośliny dobrać bo jak cieniolubne to muszą mieć wilgotno, jak sucholubne to w słonecznym miejscu muszą być..... 
a pod jaworami ciemno, sucho, .....ech
Oby nowe roślinki dały rade. Jak już je posadzę to zrobię zdjęcia i wam zaprezentuje.
Ach!!! no i jeszcze zaczyna się szaleństwo cebulek - tulipany i narcyzy, nowe odmiany, kształty i kolory....
Trochę tego będzie :-))))

Oj! przewiduje że się panowie kurierzy nanoszą ciężkich paczek tej jesieni ;-))





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz